خرید خانه در استانبول
نوشته شده توسط : عر فان

خرید خانه در استانبول

کارهایی که باید در زمستان در استانبول انجام دهید

برای شناسایی شهر استانبول و شناخت ان شما نیاز به شناخت تمامی ویژگی های ان دارید. اولین چیزی که به ذهن میرسد این است که نحوه دسترسی به استانبول چگونه است و شما پس از خرید خانه در استانبول در رفت و امد های خود دچار مشکل خواهید شد یا خیر؟ پاسخ به این سوال دشوار نیست زیرا استانبول دارای خطوط هوایی بسیار قوی میبشاد که نه تنها برای ایران, بلکه برای کل اروپا و دنیا در حال فعالیت است. همین موضوع سبب شده رفت و امد به این شهر بزرگ و تاریخی اسان گردد و هیچ نگرانی در مورد حمل و نقل وجود نداشته باشد. تنها موضوعی که مهم است, پاسپورت شما میباشد, زیرا این کشور بنابر توافق صدساله ایران و ترکیه ویزا را حذف کرده است. برای پاسپورت نیز شما 90 روز فرصت دارید تا بتوانید گردش خود را به پایان برسانید اما در صورتی که خرید خانه در استانبول را انجام داده باشید میتوانید کارت شهروندی ترکیه را دریافت کرده و بعنوان شهروند ترکیه رفت و امد کنید که درگیر 90 روز و مشکلات رفت و امد و اقامتی نشوید. در ادامه مکان های مهم را برای شما از ظر حمل و نقل را بازگو میکنیم:

فرودگاه آتاتورک استانبول

به سلطان احمد: یک تاکسی از فرودگاه آتاتورک استانبول با حدودا 40 تا 45 لیره شما را به منطقه سلطان احمد استانبول می رساند. گزینه انتخاب مترو به علت داشتن چمدان و وسایل سنگین، گزینه ی مناسبی نیست ولی از همه ی گزینه ها ارزان تر است. اگر هنوز هم مصمم هستید که با مترو بروید سوار خط M1A شوید که به Yenikapi می رود. در زیتون بارنو که 6 امین ایستگاه است، پیاده شوید و سوار خط T1 شوید که به سمت امین اوغلو یا کاباتاس می رود، بعد در ایستگاه سلطان احمد پیاده شوید. با مترو برای هر بار سوار شدن باید مبلغ 4 لیره بپردازید، پس از فرودگاه آتاتورک برای رفتن به منطقه سلطان احمد هزینه سفر شما 8 لیره می شود.

 خرید خانه در استانبول

به خیابان تکسیم یا تقسیم: یک تاکسی از فرودگاه آتاتورک استانبول با حدودا 50 تا 55 لیره شما را به منطقه تکسیم یا تقسیم استانبول می رساند. البته بهترین و ارزانترین گزینه برای رفتن به خیابان تقسیم در استانبول اتوبوس های فرودگاه به نام هاواتاس می باشد. اتوبوس های هاواتاس هر 4 دقیقه حرکت می کنند و شما را در نزدیکی میدان تقسیم پیاده می کنند. هزینه این سفر 40 دقیقه ای از فرودگاه آتاتورک تا تقسیم حدودا 10 تا 12 لیره است.

 

- از فرودگاه صبیحه یا سابیها گوکچن استانبول

به سلطان احمد: تاکسی های که از فرودگاه صبیحه شما را به مرکز شهر استانبول می برند، گران هستند. رفتن با تاکسی از صبیحه به سلطان احمد برای شما حدود 100 لیره هزینه دارد. رفتن با اتوبوس های فرودگاه یعنی هاواتاس خیلی ارزانتر است. این اتوبوس ها با مبلغ تقریبا 15 لیره و طی سفری یک ساعت و نیمه، شما را به خیابان تقسیم می برند. از تقسیم می توانید سوار تاکسی شده و با پرداخت مبلغ 12 لیره به ناحیه سلطان احمد بروید.

 

به خیابان تکسیم یا تقسیم: یک تاکسی از فرودگاه صبیحه با مبلغی حدود 85 لیره شما را به خیابان تکسیم می رساند. ولی اگر سوار اتوبوس های هاواتاس شوید ارزانتر است. هزینه رفتن از فرودگاه صبیحه تا میدان تقسیم با اتوبوس هاواتاس فقط 14 لیره است.

 

 

هزینه سفر به استانبول چقدر برآورد می‌شود | ره بال آسمان 

 

اگر میخواهید قبل از خرید خانه در استانبول از این شهر بازدید کنید و بیشتر با محله ها و مناطق ان اشنا شوید باید اطلاعات زیر را به خاطر بسپارید:

واحد پول ترکیه چیست و در سفر به استانبول، چقدر پول بهمراه داشته باشیم؟

واحد پول ترکیه، لیر یا لیره (TL) است. هرچند از یورو و دلار آمریکا هم می توانید برای پرداخت صورت حساب ها و خرید های خود، استفاده کنید. البته پرداخت صورت حساب ها با یورو و دلار به معنی این نیست که حتما باید با خودتان دلار و یورو داشته باشید. هزینه بعضی از چیزها را بهتر است با لیره پرداخت کنید چون اگر به یورو یا دلار تبدیل شوند، گرانتر می شوند. مثلا می توانید صورتحساب هتل ها و تورها را با دلار پرداخت کنید و چیزهای دیگر مثل پول غذا و سوغاتی و حمل و نقل و ورودی مکان های دیدنی را با لیره پرداخت کنید تا برای تان به صرفه باشد. با فرض اینکه در اتاق تان در هتل بصورت 2 نفره (2 تخته) اقامت دارید، برای هزینه های روزانه خود باید مبلغی به اندازه 170-155 لیره  بپردازید که این مبلغ، هزینه اتاقی که در هتل دارید، هزینه کارت ورود 5 روزه به موزه های استانبول، ورودی اماکن تاریخی و سایر مکان ها، هزینه حمل و نقل، خوردن غذا، اجاره وای فای جیبی و بعضی از خرید های سبک را شامل می شود. به خاطر داشته باشید که این هزینه روزانه برای اقامت 5 روزه در استانبول و نه جای دیگری از کشور ترکیه، می باشد.

 

 

 

 

 

پول رایچ ترکیه را از کجای استانبول تهیه کنیم؟

شما می توانید پول خود را با پول رایج ترکیه در نواحی معروف توریستی استانبول مثل سلطان احمد، بازار بزرگ، اطرف میدان تقسیم، و خیابان استقلال، عوض کنید. بهترین جا برای تعویض پول تان بازار بزرگ و منطقه سلطان احمد است؛ البته اختلاف مبالغ تعویض بسیار جزئی می باشد. در فرودگاه هیچ وقت برای تعویض پول خود با پول رایج ترکیه اقدام نکنید اما اگر مجبور شدید و برای رسیدن به شهر به پول رایج ترکیه نیاز داشتید، فقط مقدار کمی از پول تان (به اندازه مبلغ پرداخت کرایه) را به لیر تبدیل کنید.

 

 

 

چه مدت در استانبول بمانیم؟

استانبول شهر بی نظیری است که دیدنی های فراوانی دارد. حداقل زمانیکه پیشنهاد می گردد در استانبول بمانید، سه روز کامل است تا برای دیدن مهم ترین جاهای آن، وقت کم نیاورید. برای اینکه با آرامش خاطر بیشتر از دیدنی های استانبول لذت ببرید می توانید تا 6 روز کامل و یا حتی بیشتر، در استانبول بمانید و از امکانات تفریحی و دیدنی متعدد این شهر لذت ببرید.

 

 دانشگاه استانبول: اطلاعاتی کامل از شرایط اخذ پذیرش و معرفی کامل دانشگاه|  نکست ابرود.

 

 

 

در استانبول از چه وسایل نقلیه ای استفاده کنیم؟

سیستم حمل و نقل عمومی استانبول بسیار متنوع است. سیستم حمل و نقل عمومی استانبول از خطوط مترو، تراموا (واگن برقی)، راه آهن کابلی، تله کابین و قایق ها و اتوبوس های مسافربری تشکیل شده است. برخلاف سیستم های راه آهن شهری که کرایه را از همان ابتدا بدون توجه به اینکه به چند تغییر مسیر نیاز دارید باید بپردازید، در استانبول هزینه هر سواری و تغییر مسیر با مترو 4 لیره است. مثلا اگر با 3 بار تغییر مسیر به مقصد می رسید در مجموع کرایه شما 12 لیره  می شود. ابتدا تصور می کنید 4 لیره مبلغ کمی ست اما اگر برای سفری تک مسیره 8 تا 12 لیره بخواهید بپردازید، مبلغ زیادی است. اگر قصد دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، خرید استانبول کارت می تواند خیلی باعث صرفه جویی در هزینه رفت و آمد شما گردد. تاکسی هم در استانبول فراوان پیدا می شود. اما سیستم حمل و نقل عمومی برای رفتن به اطراف استانبول بسیار کارآمدتر عمل می کنند و دیگر نیازی به گرفتن تاکسی نیست. همچنین به خاطر مشکل ترافیک به خصوص در ساعت اوج شلوغی، استفاده از تاکسی توصیه نمی شود. برای رفتن به فرودگاه از هتلی که در آن اقامت دارید، هم می توانید از سرویس رفت و برگشت فرودگاه به مبلغ 5 یورو برای هر نفر استفاده کنید. به خاطر اینکه هر لحظه امکان توقف  شما در ترافیک وجود دارد، ابتدا از پذیرش هتل سوال کنید که به موقع به پرواز می رسید، بعد سوار این سرویس های فرودگاه شوید. در غیر اینصورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل مترو احتمالا گزینه بهتری  هستند.

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که گفتیم بعضی ها علاقه دارند قبل از خرید ملک در استانبول از این شهر بازدید کرده باشند و اداب و رسوم ترکیه ای ها را نیز بشناسند. در اینصورت شما به این شهر باید سفر کنید و البته هزینه بعضی چیز هارا نیز از قبل حساب کنید. برای مثال یکی از مهم ترین هزینه ها, هزینه هتل میباشد و علاوه بر ان کیفیت ارائه شده در هتل. در ادامه برای شما عزیزان مطالبی در این مورد اورده ایم, در استانبول در کجا اقامت داشته باشیم؟

استانبول بواسطه گردشگران زیادی که دارد، دارای هتل های متعدد و بسیار متنوعی می باشد که در مناطق مختلف آن پخش شده اند. ازهتل های نزدیک فرودگاه آتاتورک گرفته تا هتل های مرکز شهر و قسمت تاریخی شهر از جمله سلطان احمد، آکسارای توپکاپی، فاتح و عثمان بی تا.

 

دو مکان اقامتی ایده آل در استانبول برای کسانی که اولین سفرشان است، "منطقه سلطان احمد" و "منطقه بی اغلو" می باشد. منطقه سلطان احمد جایی است که بیشترین جاذبه های توریستی استانبول در آن قرار دارد. اگر می خواهید از مکان های تاریخی استانبول دیدن کنید منطقه ی سلطان احمد بهترین جا برای اقامت شماست. اگر می خواهید از جاهای مدرن تر استانبول دیدن کنید در حالی که دوست دارید هنوز هم به راحتی به ناحیه ی سلطان احمد دسترسی داشته باشید، اطراف بی اغلو مخصوصا استانبول می تواند انتخاب بهتری برای اقامت شما در استانبول باشد. درمیدان تکسیم مرکز خرید های معروف و همچنین تعداد زیادی کافه وجود دارد. در استانبول همچنین می توانید با هزینه ی اقامت هر شب 35 یورو به همراه صبحانه، در خانه های آنتیکی که فراوان هم پیدا می شوند اقامت کنید. بطورکلی بسته به اینکه هدفتان از سفر به استانبول چه باشد می توانید بهترین و مناسبترین هتل های استانبول را برای اقامت برگزینید. قیمت هتل های استانبول هم با توجه به منطقه ای که هتل در آن واقع شده است و همچنین امکانات هتل، متفاوت می باشد.

 استخر برای کودکان | صفحه 9 از 18

در استانبول از کجا خرید کنیم؟

استانبول بعنوان پایتخت مد و فرهنگ ترکیه شهری بسیار ایده آل و مناسب برای سفر می باشد. در استانبول طیف متنوعی از مکان های ویژه خرید، وجود دارند که می تواند علاقه مندان به خرید را سیراب کند. استانبول شهریست که در آن همه چیز برای همه کس با هر بودجه و سبکی که مورد علاقه شان است، وجود دارد؛ از لباس های برندهای معروف دنیا و ترکی گرفته تا ظروف مسی و فرش و همچنین چرم و پارچه (لازم به ذکر است که چرم و پارچه ترکیه، در دنیا معروف و شناخته شده است). بطور کلی بازارها و مراکز خرید استانبول به 3 دسته کلی تقسیم می شوند؛

1-    مراکز خرید استانبول: مراکز خرید استانبول شامل بازار‌ها و مراکز خرید مدرن و شیکی هستند که تمام علاقه مندان به مد و لباس را مجذوب خود می کند. معروفترین و بهترین مراکز خرید استانبول عبارتند از: مرکز خرید جواهیر، مرکز خرید کانیون، مرکز خرید فروم، مرکز خرید اولیویوم، مرکز خرید زورلو، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید نیشان تاشی، مرکز خرید آک مرکز، مراکز خرید خیابان استقلال

 

2-    بازارهای سرپوشیده استانبول: تقریبا تمام نواحی استانبول، بازارهای سرپوشیده محلی خودشان را دارند که در آنها می توانید انواع سبزیجات تازه، لباس و خیلی چیزهای دیگر را پیدا کنید. "گرند بازار" یا "بازار بزرگ" (کاپالی چارشی) استانبول بدون شک، محبوب ترین و معروف ترین جای توریستی برای خرید در استانبول می باشد که از چند خیابان سرپوشیده تشکیل شده است و در آنها بیش از 4000 هزار فروشنده محصولات مختلف حضور دارند. در نزدیکی بازار بزرگ نیز بازار دیگری به نام "بازار ادویه" یا "بازار مصری ها" وجود دارد که از آنجا می توانید انواع مختلف ادویه جات را تهیه کنید.علاوه بر این دو بازار نیز؛ بازار کتاب های آنتیک و عتیقه، بازار پاساژ مرکزی شرقی استانبول و بازار ماهی گالاتاسرای از معروفترین بازرهای سرپوشیده استانبول به حساب می آیند.

 

 قیمت آپارتمان در استانبول 2020-بهترین منطقه استانبول برای سرمایه گذاری-گلدن  کی

3-    بازرهای هفتگی خیابانی استانبول: بازارهای خیابانی بعنوان یکی از بازارهای مردمی و بسیار پرطرفدار در روزهای مختلف هفته و در نقاط مختلف شهر برگزار می گردد. در این بازارها انواع مختلفی از محصولات (غذا، لباس و ...) ارائه می شود و بواسطه قیمت های بسیار مناسبی که دارد، طرفدار زیادی نیز دارد. معروفترین بازارهای خیابانی هفتگی استانبول عبارتند از: دوشنبه بازار درBahcelievler، سه شنبه بازار در کادیکوی، چهارشنبه بازار در بوستانچی، چهارشنبه بازار در فاتیح، چهارشنبه بازار در یسیلکوی، چهارشنبه بازار در ایهلامار، پنج شنبه بازار در اتیلر، پنج شنبه بازار در مرتر، پنج شنبه بازار در ارنکوی، پنج شنبه بازار در یولاس، پنج شنبه بازار در سادیه، جمعه بازار در فیندیک زاده، جمعه بازار در اوسکادار، شنبه بازار در باکیرکوی، شنبه بازار در بشیکتاش و یک شنبه بازار در Kucukcekmece.

 

در کل این شهر برای زندگی و تفریح مناسبل میباشد و برای کسانی که اب و هوای معتدل را دوست میدارند برای خرید خانه در استانبول پیشنهاد میشود. البت هناگفته نماند که این شهر ترافیک خاص خود را نیز دارد که گاهی ساعت ها طول میکشد اما پس از مدتی زندگی در این شهر شما این ترافیک هارا شناخته و دیگر دچار ان نخواهید شد.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: